• Schitterend organiseren
  • Efficiënt samenwerken
  • Moderne Techniek
  • 100% gebruikersadoptie
  • Digitaal werken in de zorg
De Isala klinieken in Zwolle zijn het grootste topklinische ziekenhuis van Nederland, hebben 5300 medewerkers en 1000 bedden. Voor het informeren van de medewerkers, het beschikbaarstellen van bedrijfskritische informatie en het delen van kennis en documenten wordt gebruik gemaakt van intranet.
De afdeling communicatie zorgt voor de inrichting van het intranet ten behoeve van het nieuws, mededelingen, werkinformaitie en de telefoongids. Het nieuwe intranet is gebaseerd op het SharePoint 2010 platform.


Tot voor kort werd voor het informeren van de medewerkers over allerhande zaken, veelvuldig gebruik gemaakt van de e-mail. Met het nieuwe Intranet kunnen de contentbeheerder eenvoudig nieuws en mededelingen publiceren, zowel voor de afdeling op de teamsite of centraal op de nieuwssite. Dit werk veel sneller, iedereen is bereikbaar en het voorkomt een hoop onnodige data opslag.

De stafafdelingen vullen de site ‘werkinformatie’ met allerlei praktische informatie voor alle medewerkers van Isala klinieken zoals, uitbetaaldagen, organogram, sjablonen, kwaliteitsregister, applicaties etc. Met behulp van trefwoorden en slimme zoekfunctionaliteit is de informatie eenvoudig te vinden.

Voor de telefoongids wordt gebruik gemaakt van ‘mijn profielen’ in SharePoint. Iedere medewerker heeft een eigen profiel, dat automatisch gevuld wordt met informatie uit het HR-systeem, zoals functie, afdeling en leidinggevende. Kamernummer en telefoonnummer worden automatisch vanuit de applicatie voor de telefooncentrale toegevoegd aan de telefoongids. Is een medewerker uit dienst dan wordt deze automatisch uit de telefoongids verwijderd. Kortom, altijd actueel!

Laatste nieuws

  • DDWP Fiestclinic in Limburg +

    Read More
  • Ook traditionele branches omarmen de cloud +

    Read More
  • Gebrek aan ICT-vaardigheden remt bedrijf +

    Read More
  • Eigenaars van e-readers en tablets lezen meer +

    Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6